090812

Idag är det redan torsdag, var veckan tar vägen är en bra fråga...

Igår var jag & Miko på valpkursen för första gången. Det kommer verkligen vara lärorikt!  Speciellt för att Mikos sociala förmåga. Han är lite försiktig o osäker min lilla vän.

Snart börjar skolan för de som ska gå dit, själv är man ju befriad. Vet ej om jag direkt längtar tillbaka. Ibland känner jag att det vore kul att börja läsa igen men för det mesta vill jag inte ens tänka på det, det blir för jobbigt.  Ibland vill jag satsa allt på hästen (o hunden förstås:) men ibland känner jag att jag inte är bra nog o för omodig för att satsa på ngt alls.....Det går som synes lite fram och tillbaka...

OVER AND OUT


RIDERS DIARY



Fingal

Tid: 35 min
Vad: blandat

Idag lattjade vi lite på ridbanan i ungefär en halvtimma. Ville att han inte riktigt skulle veta vad som väntade för att få honom lite mer vaken och intresserad. Började med att jobba lite mer vikterna i skritten och övergick sedan till trav där vi konstant gjorde små, stora volter, serpentiner små fyrkantsspår osvosv utan några större förberedelser. Han blev mer uppmärksam och lätt för hjälperna och jag krävde inte så mkt av honom. I galoppen försökte jag följa Cajsas råd att rida som om att jag red en bana. Gjorde mer så att vi red samma som i traven. Bytte varv ofta och  försökte att hela tiden hitta på ngt. Han var rätt pigg o stark men nästan hellre det just nu än att han ska bli istadig. Ngt vi slapp helt och hållet det här passet, försökte hålla det lätt och roligt för att få tillbaka viljan lite.

Zagazid

Fick en välförtjänt vila idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0