090813

Början på den här dagen var inte särskilt roande. Mer ont i magen önskar jag knappt min värsta fiende (fast å andra sidan...) Skulle åka med Emma till gbg, smsade o frågade om vi inte kunde ta en senare buss vilket vi gjorde. Mådde bra mkt bättre även om det svängde o blev till det värre igen senare. Emma förlåt för det lite kassa sällskapet! Trevligt var det i vart fall o alltid kul att träffas:)

Åkte hem 16:20 för att hinna rida hästarna. Min kära mor hade gjort en hjälte gärning och gjort båda stallen vilket jag är evigt tacksam för!  Då päronen ville in till Micael för att äta o duscha (duschen hemma ger stötar..?) så fick jag med mamma ut på Zigge för att spara lite tid.

Imorgon är det minnsann redan fredag o halv tre är det dags för TapperTräning, håll alla tummar för framsteg:)

OVER AND OUT


RIDER´S DIARY



Fingal & Zagazid

Tid: 55 min
Vad: Uteritt

Idag red jag och mor ut en svänga, Fingal fick ut o ha lite kul inför imorgon, dock med lite arbete. Han får inte springa hur han vill ute heller. Fingal skötte sig riktigt fint o börjar inse hur kul det är att springa ute, vilket definitivt märktes i galoppen där det blev ett tryck bakifrån som heter duga!  Vi skrittade, travade o galopperade upp till Raskaminas och tillbaka. Tredje galoppen ute ngnsin för honom, blev rätt stark men nästan hellre att han visar att han vill framåt än sega med bromsen isatt.
     Fingal skrittade genom vattenpölar istället för att väja frustande, framsteg! Småsjöar på ridbanan har aldrig varit ngt problem att pölsa igenom men vattenpölar på vägen kan man aldrig så noga veta med.
     Zigge skötte sig förstås, pigg o glad o såg väldigt lycklig ut där han fick springa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0