090814

Kan meddela att det numera är ett helt företag att få i sig ngn frukost i det här huset. Köket existerar inte längre utan det är bara ett stort rum av ingenting. Glass osv. är stationerat på altan vilket resulterar i att man springer ut o in, glömmer grejjor eller hittar dem inte alls. Ska bli skönt när de blir färdigt! Dock så kommer inte snickarna igen förrän på tisdag hur man nu ska stå ut med det...å andra sidan så är det rätt lugnt o skönt här för tillfället!

Var uppe vid halv åtta (ungefär som alltid då Miko tycker att det är dags att gå upp ungefär vid den tiden;)
Gick ut med hund, släppte ut hästar och mockade innan det blev dags för frukost.

Efter mkt om o men hamnade jag här, äter lite chips o i bakgrunden går "Scorpion King" på tv. Ännu en sån där fruktansvärt förutsägbar småtöntig actionrulle som ändå på ngt vis är tittvänlig.

OVER AND OUT


RIDER´S DIARY



Fingal

Tid:
50 min
Vad: Hoppning

Ja, idag var det träning borta hos Tapper. Framridningen gick rätt ok, galoppfattningarna var riktigt fina och han gick fram bra. Efter några språng skulle vi upp högersväng över ett räcke o samma som hemma flöt han ut till höger och vägrade att acceptera mina hjälper. Efter upprepning så satt Tapper upp själv och efter ett par rejäla tillsägningar så gick han fram som en klocka. Hoppade hinder hit o dit hur fint som helst. Jaaaa..vad ska man säga. Han har ingen respekt för mig o med hans storlek så måste jag tuffa till mig ordentligt! Sen skulle det väl vara attans om det inte blev skillnad när tränaren sitter upp!     
 Men Ack så vacker han såg ut! o jag Vill fixa det sj, jag SKA.  Sen är det jag och min högerhand. Alla våra problem är i högervarv då jag är för stark där. Måste även bli starkare i säte och ben, det är mkt häst som ska fram...
Vi kämpar på!

Zagazid

Tid:
45 min
Vad: Dressyr

Började med att upptäcka en mkt lös sko. Hjälte-Jörgen drog loss den åt oss och sedan blev det en tur på banan. Helt ok idag, inte lysande. Så fort man kräver ngt annat än volter, sk.vikn. osv så slår han upp huvudet. Galoppen var rätt bra, han har ingen bra galopp eller god balans men han var mjuk och fin på rundat spår. Om än lite mer spänd på rakt spår som alltid har varit svårare. Något vi får se till att ta tag i lite mer. Blir lätt att jag hamnar på stor volt i galopp, måste bli mer kreativ och använda mig av det som Cajsa lärt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0