090815

Någon mer som känner att tiden rinner iväg? Redan lördag igen och snart har Ännu en vecka gått...helt oklokt.

Idag har tidsoptimisten Anna varit i farten. Tog det väldigt lugnt på förmiddagen, gick ut och gjorde stallen och busade lite med vovven, Tjaa...sedan var klockan helt plötsligt ett och inga hästar ridna! Kilade och tog in Fingal som fått sig en omgång men hann inte med Zigge. Illa! Får se till o skärpa mig lite. Oftare numera ser jag till att börja tidig förmiddag med dagens strapatser men inte idag icke och det straffade sig!  Ska se om jag kan fråga mamma om hon vill longera honom istället. Iof så skadar det inte om han står. Tror inte han ser 4 dgr på ridbanan som ngt plus i kanten (i väntan på hovslagaren som kommer på tis.)

Ska iväg till Emma efter att ha duschat o klämt i mig lite mat (om jag hittar ngt ätbart..) sedan bär det vidare till Madde vid sju o sedan mot Borås med ett litet gäng. Blir förhoppningsvis riktigt kul. Kostar dock pengar som jag egentligen inte har så svider gör det...blir till att hålla hårt i dom efter det här!

OVER AND OUT


RIDER´S DIARY


Fingal

Tid:
40 min
Vad: Dressyr

Efter gårdagens träning så lade jag idag fokus på att få fram honom ordentligt. Inte att han skulle springa på utan fram med mer kraft och framåtbjudning. Samt att han ska vända lätt för ytterhjälperna, spec i galoppen då det är där det huvudsakliga problemet ligger. Med oanade krafter så satte jag fart på motorn och säkerligen måste min sits bla. sett hemsk ut! (läs; värre än vanligt)  Små små volter alt. vändingar så tvära det gick för att han skulle acceptera mig o mina hjälper. Ja, hade minnsann spöet till hjälp. Kan behövas när han ibland upplever mig som en liten flugskit. & hellre få en kraftig reaktion några gånger än att jag sitter och nöter ut sidorna på honom utan respons.
Nöjd med honom idag, gick fram mjukt och fint i traven mot slutet och jag ansträngde mig för att tänka på högerhanden. Avskyr den!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0