090818

Tisdag idag o imorgon börjar skolan för de flesta. Längtar inte tillbaka till skolbänken direkt men nog känns det lite konstigt....

För egen del är framtiden så oviss den kan bli och blir nervös av att inte veta vad jag ska ta mig till. Vill passa på att njuta av nuet men finner hela tiden nya sätt att dra ner mig själv, bryta självförtroendet och bli deprimerad. För tillfället klarar jag banne mig inte av att kolla i en spegel....avskyr den som tittar tillbaka vilket inte är den bästa känslan i världen direkt....

Idag i övrigt har jag & Miko (mitt eviga sällskap här ute i ensamma skogen...) borstat några schabrak o pysslat med lille Bennet som fortfarande inte är helt ok....vilket fått oss att ta en allvarlig funderare över framtiden.....

OVER AND OUT


RIDER´S DIARY


Fingal

Tid: ca 40 min
Vad: Hoppning

Ja, idag var det träning borta hos Tapper. Idag var det HT som red, jag skötte framridningen som gick helt ok.
Själva hoppningen gick bra, de hoppade runt 1 m. Fingal kan va lite småtjurig men visst inte så svår att övertala. Att han heller inte har full koll på benen i alla lägen vet vi:)  Han har fina språng i sig o även om han var rätt bösig mellan hindren så såg det riktigt bra ut. Har inget direkt sug än och kan bli lite småtjurig men med unghästar går det ner ner ner och sedan upp med stora bokstäver:) tålamodtålamod...
   HT tyckte att han hade fin kondis och att det har gått framåt, alltid kul att höra. Nu är det upp till hans lilla ryttare att lära sig rida ordentligt.

Zagazid

Tid:
ca 30 min
Vad: Mjukgörande

Tjaa...stod inte ut mer än 30 min idag. Red barbacka o det rekommenderas Inte när man har bomullsridbyxor. När Z började bli lite varm sög de åt sig allt o blev smått blöta. Som alla vet kan det stickas lite men det här var outhärdligt! Det sved och stack och det gick bara inte tillslut. Kom hem och undersökte "skadan". En miljard röda utslag längsmed låren och tro faan att min skinka blev skinnflådd! hah för de som känner sig intresserade;) Så nu sitter jag här med min sveda och undrar hur det kommer att kännas på hoppträningen imorgon....
Zigge för den delen gick helt ok för den tid jag kunde fokusera, lite stel o hann egentligen inte med så mkt så finns kanske inte så mkt att säga. Ett par riktigt bra sk.vikn. fann vi dock tid för vilket kändes fint.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0