090819

Onsdag onsdag. Dagen då man normalt sett skulle ha börjat skolan men icke. Vilket känns väldigt skönt och konstigt på en och samma gång....

Så vad gjorde jag denna dag?

Dagen började med Hoppträning för Cajsa halv tio. Klockan tio kom hästtandläkaren  Jenny som vamt rekommenderas! Väldigt lugn och trygg med hästarna samt mkt trevlig och jordnära:) Kanske ett yrke att fundera på....

Hon kikade på alla sju hästarna (Christer körde hit Junior också)  Zigge hade mkt bättre tänder än förväntat. Lite tandsten och ramper men inte illa alls. Fingal hade lite vassa kanter som hon tog bort. Bennet hade inte bra tänder alls....Stora krokar, ramper och ngt hål samt en den tandsten. Ungefär som förväntat...Hon gjorde vad hon kunde för honom och förhoppningsvis kommer det bli lättare för honom att finfördela maten nu. Vet snart inte vad vi kan göra mer för honom annars.....Vill inte tänka på alternativet....

Billigt var det inte direkt....men känns värt att veta att de har så bra tänder de kan nu. Alla tre skötte sig exemplariskt, tom bebisen som accepterade munstegen kvickt, tröttnade lite mot slutet och tyckte att raspen minnsann borde vara god att äta men guldstjärna i kanten för honom:)

Pysslade ordning borta på Kärrabo och stressade vidare till Näsboholm (blev bara ett par timmar sen..*host*) där Emma och Malin tillbringade dagen. Miko lärde sig att vattnet inte äter upp honom och Äntligen hoppade o skuttade han i o ur vattnet med lite glädje:)

Valpkurs på kvällen. Alltid roligt!  Migrän smög sig på men försökte ignorera den och fokusera på den lille som skötte sig rätt bra idag minnsann:)

OVER AND OUT


RIDER´S DIARY


Zagazid

Tid: 50 min
Vad: Hoppning

Idag gick det riktigt bra. Ngt helikopterhopp blev det när vi busade till det med omhoppning men annars hoppade han ovanligt bra. O jag börjar känna att höjden inte är ngt bekymmer. Såå många som tycker att det är löjligt lågt. Zigge är första hästen som jag verkligen har tränat hoppning på och när man sj. inte riktigt kunnat finna avstånd och har en häst som inte skulle veta vad taxering är ens om det gällde livet så har jag aldrig känt ngn säkerhet (om vi skulle komma rätt eller hamna mitt i hindret). Nu har det börjat släppa, jag är tuffare och han har inget val:) Pigg o spänd som attans är han med ett sug som heter duga men hellre det än tvärtom! 
Tränade lite två o trekomb. samt en lite kortare bana. Så nu gäller det bara att ignorera alla dumma tankar om att glömma banor och se framåt mot söndag!

Fingal

Vila


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0