090822

ICA åter igen, överraskningöverraskning......Denna gång 07.45-15.00. Vaknade liite sent och trodde blint att jag började kl. 08 så det blev lite kris när klockan var halv och jag inte åkt hemifrån ännu.....Ringde in och kom 10 min sent....Skönt att de tog de bra:)

Sedan var det raka vägen till Ridskolan. Känner mig lite skyldig att hjälpa till iaf med ngt o bygga bana är trots allt lite småtrevligt. Var hemma kl. 18 o då var deT miljarder saker kvar att göra.....Hann inte rida båda hästarna så Fingal fick vila idag. Inte honom emot kan jag tro!

Packade allt som skulle med, fyllde hönät o red en stund på banan. Halv tio stod jag utanför ladugården i ljuset från stallet och tvättade Zigge. Hämtade ljummet vatten inifrån I hinkar och bar ned. Ren blev han, renare än han varit sedan mitten på Maj vilket säger mkt!

Efter det drog jag en svänga till Kärrabo då Jörgen fyllde 45. Det blev lite kött o sedan tårta vilket inte var helt fel. Lite plump hann vi spela också innan det var dags för oss att dra hem så att vi skulle kunna vakna dagen efter.

OVER AND OUT



RIDER´S DIARY


Zagazid

Tid: ? kanske 25-30 min

Spänd är väl ett bra sammanfattande ord. Blev dock mkt bättre. Brukar alltid vara lätt i vänster tygel men idag var han inte det, inte hård men inte mjuk heller, lite "hängande" kanske man skulle kunde beskriva det som. Lite lugnt idag iaf och travade mest olika ridvägar och galopperade mest på stor volt o fyrkantsspår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0