090823

Upp vid sex idag, ungefär;) Ut för att borsta av pyjamasen på pållarna samt gänga Zigges broddhål som vi aldrig hann igår. Inte det roligaste att stå o göra när man vill iväg o det krånglar. Avskyr när gängtappen inte tar fäste o man står där o sliter sitt hår! Gick dock ganska smärtfritt om man jämför men hur det kan vara.

Tävling idag då som kanske förstås. Div II i Ulricehamn.

Förklassen kändes toppenbra. Ingen "hinderrädsla" o Zigge sög mot hindren men lyssnade ändå tillbaka. Rev sista i omhoppningen vilken var lite surt då det varken var en jätterivning eller ett felsprång. Hade vi inte rivit hade vi vunnit (!) men nu kom vi femma vilket inte var illa det heller. (fem av 27 starter gick till omhoppning)  Vår bästa lokala placering hittills:) 

Lagklassen gick ju inte riktigt som planerat....19 fel slutade vi på. 2 rivn. o en vägran blev det i vart fall. Zigge kändes inte alls så fräsch som i första klassen. Visst, han sprang på men dog på ngt vis innan hindren o när vi vände upp mot komb. så försökte han tom svänga åt sidan ett tiotal meter innan. Jag red som en plastpåse o återgick i det där vi inte vill ha, allt bromsande, vilket förstås inte gjorde det bättre. Det stämde helt enkelt inte o lite svårt är det att sätta ord på känslan utan att använda en sisådär 10 000 st:) Visst kunde man önska att han skulle vara mer självgående men i grund o botten så hade jag minnsann kunnat hjälpt honom runt på ett mkt bättre sätt!

Kom ihåg banorna gjorde jag o kände mig säkrare på det vilket e ett stort framsteg för mig då det alltid varit min stora skräck. Funkar fint om jag får lite tid att studera banskissen innan.

Var det ngn som fotograferade så hör gärna av er!

OVER AND OUT





RIDER´S DIARY


Fingal

Tid: 30 min
Vad: Dressyr

Bråk när vi skulle gå ner till ridbanan igen. trött på detta! o mindre kul är det när detta schabrak till häst sätter på backen o slåt mot spöet. Två anledningar till att jag inte blir totalt förbannad o använder spöet hit o dit ; vill inte att han ska börja stegra sig och bocka, inget jag vill att han ska komma på att man kan göra för att få sin vilja fram. (såsom han fått för sig ngn gång) . sen e jag nog lite försiktig som alltid.  Gav mig iaf inte idag o efter en stunds mellanbråk så gav han med sig o travade fram. Nej, vi har inte ridit för mkt på ridbanan. Absolut inte de senaste två veckorna. Han e inne i en testperiod som även ger sig till känna på ridbanan. När det går så går det mkt bättre än innan. Men så när han ska fatta höger galopp så skjuter han in rumpan eller så kan han i traven helt sonika försöka stanna eller inte svänga med utan försöka bryta ut. Har blivit mkt tuffare mot den lille o idag var det inte så mkt av denna varan. Han fick gå i en lite lägre form o var nästan oförskämt mjuk o fin mot slutet. Lite tjafs i fattningarna till höger men nu fattar han iaf rätt varje gång!   Mkt har problemen i högervarven berott på mig o min högerhand men nog har han det lite svårare åt det hållet även sedan innan.

Kan även påpeka att jag verkligen känner mig skyldig att börja träna...behöver verkligen mer styrka i benen, ngt som jag känner saknas vilket gör att jag ibland jobbar för mkt med hand istället...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0