090824

Hej o hå, två besökare på bloggen denna måndag. Hurrahurra.

ICA denna dag med. 10-14.30 efter åkte jag förstås hem o gjorde inte ett smack ett litet tag. Sedan tog Miko o jag tag i oss själva och gick ut o gjorde ordning i stallen etc. Micaels Linda skulle komma så gissade lite på att hon kanske ville rida Zigge en sväng men sen ångrade hon sig så blev inte tid att ta ut honom ngnting idag. Fast å andra sidan så sprang han en hel del när han fick gå ensam i hagen medan jag tog ut Fingal så lite rörelse blev det iaf efter tävlingsdagen:)

Såg på lite kort från i söndags o hur sitter jag om inte som en potatis?? usch fy sjutton att jag inte skäms mer! nej...........

Red Fingal o sedan var det helt plötsligt Väldigt mörkt ute! Har fortf. inte vant mig vid att det mörknar så fort ute.....

Kan återigen påpeka att nu går folk i skolan o inte jag.....det har fortf. inte sjunkit in. Lite avis på de som flyttat o börjat på ridgymnasie. Men får klappa till mig sj. o inse att när jag var 16 så var jag inte där jag är idag o skulle inte ha fått ut så mkt mer av det än vad jag fick på Tingsholm. Jag var inte särskilt duktig (säger abs. inte att jag är det nu.....!) o skulle inte fått ta med egen häst o skulle inte känt en kotte vilket e ganska neg. då jag var ännu mer rädd för folk på den tiden. NU däremot så skulle jag mer än gärna gå om gymnasiet. Plocka med mig hästen o bara ha kul i tre år!

Har fått ett starkare sug att tävla mer dressyr men att dra ut Zigge på lokal nivå är väl inte ngt som bokstaveras L-Y-C-K-A-T.  Hoppas det går framåt såpass med Fingal att vi kan starta lite smått till våren!

Imorgon är det TapperTräning o Josefina ska träna båda sina. En före oss o en efter. Ska bli kul o se hennes nya, om än ngt deprimerande. Hoppas det ska gå bra iaf, håller alla tummar!


OVER AND OUT



RIDER´S DIARY


Fingal

Tid: ca 35 min

Bråk ner till ridbanan idag igen, han testar för fullt. Gick över fortare idag. Började han backa så ryggade jag, stod han still så Ja då fick han ett rapp på rumpan. Gick han då fram blev det beröm o la han då i backen så ryggade jag. osvosv.....tillslut så släppte det o han skrittade glatt fram o inga problem på hela passet.

Gjorde inte så mkt mer än att skritta,trava o galoppera lite på volter o fyrkantsspår idag. Hade mer motor idag o var tillslut ganska mjuk o fin, lite "stummare" i vänstervarvet. Galoppfattningarna var ganska fina idag. Fattade ett par på rakt spår o de tog han fint. Skjöt in rumpan o protesterade en gång till höger men skötte sig resten. Fattar iaf höger galopp mkt lättare nu. 
Spännande må det vara att få vara med från början men ibland känner jag som att om han hade varit hos ngn annan mer kunnig så hade utv. mer o lättare framåt......o andra sidan så lär vi oss båda under tiden o får han vara kvar här så får det ta den tid det tar.

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilken fin blogg du har :-)

Bra att skriva träningsdagbok om hästarna också. Ni tränar rätt ofta för Henrik eller?



Kram,

Karin (Ferguzons matte)

2009-08-26 @ 14:27:42
Postat av: Anonym

Karin: Hej! tackar, börjar iaf likna ngt:) Kände att jag behövde börja skriva ned det ngnstans...kommer oftast inte ihåg vad jag gjorde två dgr tidigare, inte bra;) En gång i veckan har det vart nu under sommaren.

2009-08-28 @ 10:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0