090825

 uppdaterar lite i efterhand o då minnet inte alltid är som det ska så blir det korta anteckningar!

Fick se Josefinas nya lilla unghäst idag o den var verkligen fantastiskt söt! o vilken galopp, elastisk hette det ja. Kommer nog bli riktigt fin när han blir stor:)


RIDER´S DIARY


Fingal

Tid: ca 30-35 min
Vad: Hoppning

TapperTräning idag som sagt o idag var det jag som red;) Framridningen gick väldigt bra, han gick fint fram.
Idag hoppade vi hinder med grind, skärmar o sockerbitar under. Han tittade inte ens ögonblick på ngt vilket såklart är positivt. Känns som att poletten börjar trilla ner och han börjar fatta lite vad det hela handlar om. Hoppade bla. två hinder på en rak linje. Jag var lite väl försiktig ur kurvan till första så vi kom ofta lite nära det men han hoppade snällt o till andra var det först lite vingligt men tillslut (när jag väl bestämde mig lite o han vande sig vid tanken) så gick det fint.  Han var verkligen på hugget o  ville framåt vilket verkligen är ett framsteg!  Är övertygad om att det inte kommer dröja länge innan han skjuter mig ur sadeln för nog var det nära ett par gånger, tog jättesprången alban över skärmarna o helt lätt var det inte att hänga på. Inte riktigt som Z som inte tar i mer än nödvändigt. Sen måste jag vara mer noga med att trycka av så han känner stöd från mig, då blir förhoppn.v. sprången lättare att hänga med på bla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0