090827

ICA 10.00-18.30 idag. Sov o sov o sov på morgonen, glöm att det hjälper att ställa klocka. Jag vaknar inte....o Miko sjusov så på morgonen hanns inte annat med än att kasta i sig lite frukost.

Kom hem vid sju. Kära mor hade varit underbar o tagit hand om Kärrabo så var bara stallet här hemma kvar. Fick köra bort hö till Fingal dock, lite läskigt när det är så mörkt nu. Inte riktigt van vid det....

Rätt slut så lite segt kändes det att hinna med allt men det var bara att börja beta av.

Sitter här nu o försöker kludda dit det sista så man får lägga sig i soffan sedan o slockna till ngn dålig film.

Fingal fick en välförtjänt vila denna dag. Vill så gärna tro att vi kan köpa honom och att jag har möjlighet att behålla honom sedan.....(beroende på hur han utvecklas o hur vi passar ihop förstås..)  Försöker jobba så mkt jag bara får o spara undan så mkt det går men det är så mkt utgifter så det är svårt att få ihop det.  Kanske man kan ta ngt lån o momsen på avbetalning....Drömma är gratis.

Inte så konstigt kanske att man blir lite putt när ungar säger "Jag ska nog köpa den här hästen ändå", häst som kostar vad? 150 000 el mer?  Småpengar? Nog fan är det inte ur dennes ficka pengarna kommer.....visst önskar man att allt vore så lätt. Går inte in närmare på ämnet, blir bara frustrerad...

OVER AND OUT


RIDER´S DIARY

Zagazid

Tid:
ca 25-30 min

Mörknade snabbt idag så blev mest att jobba igång o köra en del galopp på volterna så hann fick upp flåset lite. Fortf. lite stum i vänster tygel (inte särskilt stel men..jaa stum)  o högergalopp känns helt fel att sitta i. Svårt att förklara känslan men känns bara fel.
Helt ok. annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0