090829

Tävling i Mark idag. Färdiga o därifrån redan vid tolv. Sedan åkte vi hem packade ur allt o sen blev det vilavilavila samt kinamat:) (blir ofta så nu när vi ingen spis har)

Ut igen o rida bebishäst samt mockamockamocka.

Kort idag, på väg ut!

OVER AND OUT


RIDER´S DIARY


Zagazid

Lokal tävling på Marks Ridklubb. 90 cm bed CR samt 1 m klass. Kom lite nära ett räcke i första klassen så slutade på 4 fel med ett nedslag. Pigg o glad häst o bra känsla! Samt att Jag kom ihåg banan vilket alltid är ett plus då det är min största skräck.

Sedan blev det lite vila för hästen o studering av banskiss för min del med en kexchoklad i näven. Red fram lite kort innan bangång. En bana med 14 språng inkl. komb. o omhoppn. Nerverna var på plats o ville bara in o göra vårt:) Fick dock ett förargligt pet på andra hindret med ena bakbenet, kunde lika gärna vart. Drev fram honom ganska rejält vid tillfälle då han kunde kännas lite loj fram till hinder (lite att orken tog slut om man inte var på honom)  Inte ett helikoptersprång (ngt nära till ett par räcken men inte så det giltas;) eller hinderrädsla på hela banan vilket är värt guld för oss, o banan satt där den skulle o även om jag var glad så glad när jag travade ut så blev jag bister när jag kände efter hur gärna jag ville ha gått till omhoppning! Fantastiskt nöjd med dagen o framsteg för våran del.  Gamla lilla hästen har fortfarande lite i sig o nu laddar vi om till Jönköping om två veckor!
Närmast blir det fokus på kond.träning så han får upp uthålligheten lite mer.

Fingal

Tid:
  ca 25-30 min

Skrittade längs vägen först, började bråka på helt fel ställe med ett djupt dike på ena sidan så han hade lite övertaget. Mor kom till undsättning. Avskyr att han ska hålla på så, Ska gå över.

Försökte börja tjafsa på väg ner till ridbanan också men med ett rapp o lite morr så gav han sig kvickt o trippade glatt ner. Framsteg!

Ridningen gick lite sisådär. Jag är besatt av min högerhand : ta inte i högertygeln, häng dig inte fast, ta inte i den....är ungefär det enda jag tänker på! o när jag ändå tror att jag inte lyssnar på mig sj. så blir det kris i hjärnan. Egentligen kanske det inte är så farligt men det har satt sig i hjärnan. Tränade en del på galoppfattningarna som gick rätt bra samt travade över lite bommar. Vissa stunder känns det bara SÅ bra o han går mjukt o fint fram, andra får han mig att känna mig så dålig att allt känns övermäktigt. Så länge det går mer framåt än bakåt så finns det hopp!

Bäst för mig brukar vara att ha lite musik på när jag rider. Då håller sig alla negativa "jag kan inte" - "alla andra kan bättre" -tankar sig oftast på avstånd o jag kan bara rida utan att tänka så mkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0