Morgon och -21



Nu är det kallt ute mina vänner, riktigt jävla kallt är det men luften är klar och snön ligger så fint att man ändå måste bli lite glad över det hela:)

Hunden har vart på morgonpromenad, hästarna är ute och jag sitter och funderar på vad man ska skrapa ihop till frukost.

Fingal är jag just nu minst sagt arg och besviken på för tillfället. Det känns som att det ligger mer bakom det här än överenergi, han testar och försöker ta över och att jag var andfådd och varm efter att ha lett honom till hagen säger väl allt. Funderar på att ta mer hjälp, man vill gärna tro att man klarar upp det själv men för att göra det hela mer effektivt så ska det läsas på ordentligt och ev. plocka hit ngn som kan hjälpa oss. Ledarskapet ska jag ha, inte han! Ska man nämna ngt positivt är det att det förekom inget nafsande i stallet och knappt ngt ute, kom han i närheten med ens en tanke på att nafsa blev han åtryten och fick en Anna i batmanställning framför sig. Nu är det noll tolerans.
Jag tror också att han behöver betydligt mer uppmärksamhet och pyssel varje dag för att inte helt bli såld på idén att han är kung över Komskälet. & som jag sagt innan...även negativa händelser och problem kommer med här, tänker inte bara skriva allt roligt och kul och låtsas att livet alltid är great, för det är det inte.

OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0