Morgonstund

 

Inte för att det direkt är morgon längre....men lite grann iaf.

Dagen började lite ångestfyllt. Mor hade väckt mig innan hon åkte men gissa vem som kvickt somnade om? Vaknade dock inte så sent som det kändes, kl 9. Upp o hoppa, på med ngn sorts byxor dra med hunden och ut för att släppa ut de små djuren.

Fingal var på lite bushumör (ovanligt?) Han började med att dra och leka med stalltäcket som jag hade gjort misstaget med att hänga på dörren när jag skulle byta täcke. Sedan var han ovanligt fokuserad på Miko och tyckte att han kan man väl leka med? Han fick dock aldrig chansen^^ Han valde att massakera grannens hemmagjorda gubbe istället (för att få folk att sakta in). Välte av dess huvud och stod o lekte med mössan. Saken är den att han fick gå fram och hälsa på den då den var lite läskiiig, inte så himla läskig visade det sig alltså sedan. Han oskadligjorde faran. När han sedan gav sig på dess vantar medan jag försökte reparera skadan så beslutade jag mig för att gubben fick vara huvudlös ett tag, det var lite svårt att hålla koll på både Fingal och lyfta upp huvudet, som var tyngre än vad man kunde tro^^

Det var min äventyrliga morgon. Nu borde jag hoppa in i duschen illa kvickt och försöka klämma i mig ngn frukost för snart kommer Frida så ska vi ta en sväng till Gällstad!


Miko och jag på promenix igår, vintern hade börjat komma...nu är den här!!

OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0