091013

Lugnt och behagligt har det varit hela dagen lång! Förmiddagen var pinsamt lat men vid tolv satte vi fart och var inte inne innan halv sju. Efter det blev det macka och sedan en liten promenad för att ta in hästarna och pysslade om lille Fingal. Så lite aktiv har dagen varit iaf..så har inte så dåligt samvete idag;)

Under den tiden blev stallen gjorda, hästarna intagna och iordningjorda för hovslagaren (Z&B var så leriga om benen så de behövde tvättas av lite) sedan fick jag minsann med min mor ut på en liten tur. Vi skrittade ner till handvik och tillbaka bara. Fingal haltade inte det minsta utan var överenergisk och steppig. Glad häst är en beskrivning i underdrift!






Miko som har fått hänga på mellan stallen fick nu lite mer egen tid då vi drog ut i skogen och provade att lägga ett par korta spår så som vi hade lärt oss på valpkursen. Han var superduktig och fixade första spåret fint (de
var inte längre än ca 20-25 m). Förhoppningsvis pga av att han faktiskt nosade o inte bara hade sett var jag hade lagt leksaken;) Det var svårt att hitta ett bra nytt ställe så råkade bli så att det var ett par viltstigar precis bredvid. Han spårade fint i mitt spår först sedan hoppade han över till stigen bredvid men skuttade tillbaka efter ett par meter och raka vägen fram till leksaken. Jag tjoade o var allmänt förtjust så fort han fick syn på tygbenet så han tappade helt bort sig hah...ska försöka låta honom "upptäcka" benet lite närmare nästa gång...För fler gånger kommer det att bli. Det är verkligen en mysig aktivitet att ägna sig åt tillsammans och man blir så glad och förundrad över hur hundens näsa fungerar! Ingen av oss kan särskilt mkt men vi är nog läraktiga:)

Nu får det bli toast och lite tv. Imorgon blir det lite jobb och Malin följer med hem vilket blir skoj!

OVER AND OUT

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0