091028

Då var det redan onsdag! Ledig idag också sedan är det jobb resten av veckan. Behövs verkligen, har alldeles för mkt att betala av...

Har inga avancerade planer för dagen direkt. Zigge för komma ut på en liten skogstur och som vanligt ska stallen göras och även transporten städas och göras iordning för ikväll. Onsdag betyder TapperTräning på ubrk och idag blir första gången som Fingal får följa med.....pirrigt värre! Är minst lika nervös för ridningen som för lastningen *suck*

Har lindat om knäet idag, det har svullnat upp lite igen och gör förgrymmat ont. Inte så mkt när jag går och sitter men när jag rider...smärta är förordet men jag vill inte missa träningen ikväll o ska väl förhoppningsvis kunna bita ihop såpass att det inte syns alltför mkt:)

Det hade frusit på i natt som ni säkert har märkt. o inte är det ngn sommarvärme ute nu direkt. Valde dock att släppa ut hästarna utan täcken. Det blåser inte, är torrt i luften och inte minusgrader. De har päls av en anledning trots allt, mor tycker jag är lite hård med det ibland. De är ganska bortskämda med täcken i vanliga fall, iaf Fingal som inte odlar ngn björnpäls direkt;)
Hur gör ni med täcke sådana här dagar?

 

(otto vid sjön, vintern -08)

OVER AND OUT



Kommentarer
Postat av: Karin

Vad kul att Fingal ska vara med på träningen ikväll :-) Louise skulle ha med sig sin nya också. Jag kommer och kollar!!!

På tal om det där med täcken så har Ferguzon ett fleecefodrat regntäcke på sig idag, var -2 grader när jag släppte ut dem kl 06 i morse. Han har iofs gått med täcke sedan slutet av sept nu. Sedan får han ju inte bli kall om ryggen heller plus att han är klippt :D

2009-10-28 @ 11:48:18
Postat av: Julia

Skoj med träning! :) Kanske kan komma in en sväng och kolla! Ita fick ha ett ganska tunnt regntäcke på sig idag. Hon står naken i stallet men vill gärna har något på ute. Blir alltid så velig i sånt här väder. Men nu när hon klipps snart så blir det täcke på jämt :D

2009-10-28 @ 13:33:38
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0