CajsaTräning

Ja idag fick jag och Fingal oss en omgång. Cajsa har börjat bli lite varm i kläderna och är rätt hård och rakt på sak men man får ta det med en nypa salt och helt enkelt skärpa till sig! Lite blandad träning idag då vi fick prova flytta undan lite för skänkeln och vända på framdelen. Samt lite arbete på volt i både trav o galopp.

Hon och Henrik har helt olika syn på hur han ska ridas vilket gör det lite svårt för mig men som hon säger, jag får ta åt mig tips o kritik från båda håll och sedan samla ihop allt i en hög och plocka fram det jag behöver när jag behöver det:) Det finns många sätt att göra samma sak! Men ngt jag verkligen behöver tänka på är att hålla handen stilla, nu är handrörelserna för stora och Cajsa blir smått tokig på mig titt som tätt :0

Fingal är som sagt rätt tjurskallig o tjafsig och ifrågasätter hela tiden (oftast högljutt) men ändå känns det som att det har gått fint fram även om galoppfattningarna borde sitta och att han borde kunna flytta undan mer i små skänkelvikningar...så lite bister är jag eftersom att det är hos mig det brister. Men nu tar vi i det sista innan vintervilan och spurtar!



(bild från i somras...)

OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0