lång dag...

Började med att man fick kila ut i ovädret och plocka ut hästarna, de såg inte alltför glada ut men det gick nog över;) Vidare till Örby där det var utställningsdags för lilla Miko. Han skötte sig finfint och det var en väldigt trevlig domare. Mötte Canton i klassen o han vann, igen hah ngn gång ska vi ta er;) (man kan ju alltid hoppas, det är en väldigt stilig herre ni har) Glad iaf när domaren sa att det var två väldigt fina hundar! Fick ett förstapris samt HP och även bättre kritik än sist. Kika gärna in på miko.cybersite.nu ngn gång snart så får ni veta mer.

Vidare från utställningen till Svenljunga för en kusins 30-årskalas. Många grattis och Hurra till dig Lotta! Massor med mat fanns det, med betoning på massor. Supergod smörgåstårta samt tårta. Mätt blev man!

Sedan släppte mor o far av mig vid ridhuset. Banbygge på gång och känner mig lite skyldig att hjälpa till så ofta jag kan, samtidigt som det förstås alltid är iaf lite trevligt (är väl inte direkt född i rätt generation eller är särskilt intressant)  13 språng sammanlagt i förklassen, 5 i omhoppningen. Har inga jätteförhoppningar även om jag väldigt gärna skulle vilja låta mig sj. ha det. Men vet att det är många duktiga pållar med (o ryttare med förstås;) Har dämpat mig så väldigt länge att jag knappt blir nervös längre, möjligtvis förväntansfull. Börjar jag tänka för mkt så leder det bara till tankar som "nej det går inte, det är för högt för oss, vi kan inte" (vet att vissa skrattar i brallan vid tanken att 1 m är högt, men vad som ibland kan kännas högt för vem beror på flera faktorer!)

Man märker så väl hur olika personer lär in sin bana olika. Vissa går efter hur hindrena ser ut. Te.x ¤regnbågshindret ¤ APT-hindret etc. Andra går enbart efter färg. Jag sj. är ganska ointresserad av färgerna utan döper vägarna istället, men visst fastnar utseendet också. För mig går banan imorgon såhär:

- Först över ettan sedan runt till tvåan och trean på långsidan efter det snävt upp till hösthindret, båge till femman sedan snett igenom mot sexan. Runt och mot smala hindret och tillsist rakt fram mot åttan. 

Jag använder helst inte samma begrepp två gånger. Som ordet båge eller "runt till". Har jag inget bra sätt att beskriva vägen utan att hindret i sig kanske är spec. tänker jag på det istället. Såsom smala hinder, vissa temahinder eller kombinationer.

Hur gör du??

Kom hem vid sju. Satt och andades några minuter innan det var dags att ta tag i allt här hemma. Beräknade att vara klar vid tio och se, jag satt här duschad och ombytt tio över:)
Gjorde stallet både här och hos Fingal. Tog in Fingal och forslade även dit Zigge. Putsade lite grejor samt red Z i ca. 20-25 min. Barbacka i mörker på vattenpöl till ridbana med lånat träns (stångbett). Bettet var han fantastiskt känslig på och höll knappt i tygeln alls för att han skulle kunna slappna av. Blev lite skritt o trav och vi slapp regnet:D

Gick hem med Z och alla saker. Packade ihop allt där. Fyllde hösäckar och kikade igenom transporten. Sedan hämtade jag 3 stora hinkar med ljummet vatten o gav Z ett välbehövligt bad! På med filt och kvällsmat till alla här hemma. Fyllde en höpåse, gick in o gav hundarna mat o tog sedan en promenix bort till Kärrabo för att ge Fingal kvällsmat o skämma bort honom med ett tunnt täcke. Tjaaaa..o nu sitter jag här och knappar på som en liten tok:) Försöker vänta ut pappa så han somnar så man kan byta kanal! Då blir det faktiskt Chips vilket jag ska äta med det godaste samvetet på länge!.

OVER AND OUT


Kommentarer
Postat av: Julia

Herregud, inte dåligt att hinna med allt det på 1 dag!! Mitt självförtroende svikar också ibland, men när man väl tagit sej över först hindret är det bara att tuta o köra!! :) Jag brukar komma ihåg färg/tema på hindret och försöka få en film i huvudet där jag ser hur jag ska rida, hur hindren står o sådära. Funkaar fin för mig!

Kram<3

2009-10-04 @ 16:45:55
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0