Min söndag och den kommande dagen...

Skulle skrivit ngt igår kväll men somnade i soffan redan vid tio vilket alltså inte riktigt var vad jag hade planerat!
Jag drog med mor och Miko till ubrk för att kika på KM i dressyr. Det var lite småtrevligt men jag ångrar inte mitt beslut att inte starta. Nej nej.  Hade vi tränat lite mer målmedvetet kanske vi hade fått ett helt ok resultat i konkurrensen men nu skulle det bara ha blivit en stor fet pannakaka. Vilket mamma inte alls håller med om men det gör hon ju aldrig.

Vi kilade hem och värmde upp oss lite sedan stack jag ut och red busfröet. Som faktiskt skötte sig riktigt bra! Förvånande nog;) Han är ju seg som synden till en början och tjurskallig så man har lust att byta honom mot en cykel ibland men när han hade fått upp ångan så gick han på riktigt fint och vi fick till ett par riktigt fina galoppfattningar. Sen kan jag inte riktigt rida än, knäet värker och skaver och ibland blir det svårt att ignorera smärtan men det är ett världsligt problem!
Zigge longerades sedan och alla eftermiddagens aktiviteter förflöt i ösregn, alltid lika trevligt!
Hem och bytte om och styrde sedan kosan mot Ulricehamn igen då det var dags för Spökmöte inför årets Spökrunda.
På kvällen gjordes stallen klara och tillslut satte jag mig med en påse chips och suckade djupt och nöjt;)
Idag har jag hittills gjort klart stallen och ska strax äta lite frukost/middag. Får bli lite mitt i mellan då jag början jobba kl. ett.

                                       hej o hå...det var det det!

OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0