Narnia

Jaa..igår efter jobbet kollade jag på uppföljaren till första Narnia filmen, i brist på vettiga saker att göra. Ni som nu absolut känner att ni måste se filmen själva borde nog inte läsa resten av inlägget:)

Det är en vackert gjord film men jag hade lite svårt att förstå varför vissa saker skedde och den kändes lite "ytlig" till och från. T.ex:

¤ "romansen" mellan Susan och Caspian märks inte av förrän de sista minuterna förutom ett par blickar och lustiga kommentarer.

¤ Det kändes som att "kungarna och drottningarna från förr" kunde ha fått göra en mer avgörande skillnad. Ja, de var med och kämpade hela tiden men det kändes på ngt vis som att det fattades ngt? Vet inte vad och det är säkert inte ngt..

¤ Varför var Aslan tvungen att sitta i skogen och Vänta på att ngn skulle komma och hämta honom? ("en sak händer inte på samma sätt två gånger" sa han men var hade han varit de senaste 100 åren?

¤ Susan säger till Caspian att det aldrig hade funkat mellan dem "hon är trots allt 1300 år äldre än honom". Hur fungerar det? De hade varit borta från Narnia i 100 år lät det som filmen igenom?

Ngn som har en förklaring till de två sista punkterna? För det finns säkert men eftersom mitt minne är illa så minns jag inte överdrivet mkt från första filmen och har inte läst alla böckerna så har svårt att koppla;)

Funderingarna lät mkt bättre i mitt huvud...men var tvungen att försöka reda ut dem..!

Iaf....en bra familjefilm med spänning hela vägen igenom:)



OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0