roligt?

Lite får man skylla sig sj. som idiotiskt nog satt upp på en unghäst som inte ridits ordentligt på snart en vecka. Lite faktiskt. Varför tänker man inte efter före och iaf longerar innan? men nej, vi skulle bara skritta en sväng.

Fingal får stollarycket vid kärrabo, skrittar först på men bestämmer sig sedan för att det inte är alls kul att vara tvungen och skritta och att hon där uppe borde sluta upp att bromsa upp honom. Så den här lilla hästen skjuter rygg, inte bockar, utan flyger rakt upp i luften fyra gånger på raken På stället. Fjärde gången gav mitt undermedvetna upp och jag föll platt fall på mage i gruset. 2,5 m fritt fall.

vildhästen fångas, den longeras ordentligt och rids sedan en stund på banan och skrittas sedan ut en sväng. So far so good. Kommer hem, sitter lite vid datorn. Smått öm men annars ok. Ska resa mig och kan inte stödja på fotfaan!

Så nu blir det till att ringa borås och iaf åka in och skaffa ett par kryckor för jag SKA åka imorgon, vägrar annat och det ska banne mig inte bli ngt riduppehåll, jag dör!! Inte nu när vi precis skulle sätta igång igen....

Hur som helst. Han gick som en ängel på ridbanan och har inte varit så mjuk och fin på länge, vilken känsla!! Nog finns det en hel del att plocka fram i den lille....

Var bara tvungen att beklaga mig lite, inte direkt så att världen gått under..bara nästan;)

 
OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0