090914

Den här dagen har egentligen varit ganska så lat....fast ändå har det inte känts så. Fast det kan å andra sidan bero på att jag är en lat person.

Dagen började med att man fick pallra sig bort till Fingal som fick sitt sår rengjort o ben lindade (jaa...nu var det dags igen..!). Han lyckades ju trassla in sig i sina ben på ridbanan igår o skära upp ett sår på ena frambenen nedanför karleden. Lyckat. Ovanligt? Sällan. Markerade knappt på morgon o sprang glatt omkring utan ett spår av smärta i eftermiddags så det är nog ingen fara med den lille. Men vi är rätt så försiktiga, han har lätt för att få infektion o svullna upp men förhoppningsvis så blir det inte mer än såhär.

Vi var på promenad han och jag i ca 30-40 min. Skötte sig riktigt fint. Knappt ngt nafs o gick fint bredvid utan att vilja dra iväg (annat än på morgonen där den överenergiska hästen mer än gärna ville till hagen o nafsade sin matte i huvudet...hon blev inte glad!)

Sedan var det Zigges tur. Promenerade lite mer, den här gången fick Miko följa med. Zigge litar jag lite mer på;) Så man kan säga att det blev en hel del promenerande idag!

ICA 16-20 sedan o nu sitter man här.


Tävlingsdags var det ju igår! Vi hittade dit, vilket var en bra början. Z kändes fräsch o blev rätt stark inne på banan men det gick fint. 4 fel, pet på räcke.

Sedan var det dags för dagens klass. 1 m. Banan hade en lite småkul omhoppning o Så besviken att vi inte fick prova på den! Allt gick fint fram till 7:an. Gravt kommunikationsfel ledde till en liten halvkrasch (hoppade mer eller mindre igenom hindret) men resterande gick fint. 5 fel. Kändes lite som att det var ett för stort arbete inför varje hinder, inte mkt kom naturligt o enkelt (inget är iof gratis med Z) men ändå var det en helt godkänd runda. Nu laddar vi om till Div II i Nääs nästa vecka. Ingen film den här klassen dock, mor trodde hon hade filmat men inte gjort det....*mammor* !

Att jag ens kom ihåg banan bra är en framgång, inbillar mig alltid att jag omöjligt kan lära mig banor men desto fler jag minns desto säkrare blir det ju förstås!




Lyckades lägga in filmklipp! (första gången i Mitt liv..!) Första rundan på den gastronomiska höjden 90 cm. Finns mkt att säga (spec. om kråkan som sitter på) men utlämnar mig åt kritiken




OVER AND OUT


Kommentarer
Postat av: Karin

Jättefin runda Anna! Zigge hoppade ju kanon och du är inte alls någon kråka, kråkor kan inte rida, men det kan DU så det så! ;-)

2009-09-18 @ 12:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0