090924

Torsdag är det redan minsann och höstrusk ute. Vädret växlar hela tiden mellan lite glatt uppehåll och hällregn. Som igår på träningen. Hade minsann varit lite sol hela dagen men när vi ska åka så börjar det dugga lite, helt ok. Man smälter inte bort, men att det sedan börjar ösa ner när vi börjar rida det är inte lika roligt! Blöt rakt igenom och överallt men tillslut blev det iaf lite uppehåll.

 Man smälter fortfarande inte bort och det är bara att ignorera det urtaskiga vädret och låtsas att solen skiner men visst är det typiskt och får man välja väder så kanske man föredrar ett lite torrare sådant. När vi kom hem så sprack det upp och var fint resten av dagen. Tror att någon däruppe försöker säga oss något.  Träningen i sig gick väl inte jättebra. Han hoppade allt ur alla möjliga lägen (då vi hela tiden envisades med att komma i ett mellanläge på oxern). Jag borde kunna hjälpa honom mktmkt bättre men varför gör jag inte det då? Varför försätter jag oss i det läget och tvekar? Avsky. Min lilla häst är lite tjurskallig och HT nämner att han har alla bra kvaliteter men att vi behöver jobba med temperamentet;) Vilket innebär att jag behöver tuffa till mig Mer vid de rätta tillfällena och kräva gensvar på momangen. Fick massor med bra tips och en del tankeställare så på det viset var det en toppenträning! Det var egentligen bara oxern som ställde till det i min hjärna och fick mig att tänka sånt neg. som är totalt förbjudet...

Ledig idag. Är alldeles för mkt ledig den här veckan....om Ica läser detta....RING mig, jag behöver pengar. *suck*  

Har varit lite sisådär smådeprimerad ett tag igen. Allt har alltid handlat om vad andra har och vad de Inte gör för att förtjäna det.....o Nu när jag för första gången har lovande material med stort L att jobba med så kan man ju tänka sig att jag borde skärpa till mig lite. men icke. Istället blir jag arg på att jag tror att jag inte fixar det och inte är modig nog att förvalta det. *aldrig blir det som det ska*. Det är såna här tankar som massakerar glädjen i det hela och förtar all glädje ur mig och gör mig till en patetisk och tråkig människa. Mer än normalt det vill säga.

Nu ska det bli fika iaf sedan får man nog se till att sparka igång den här dagen också och be att helgens strapatser går bra, jag behöver det.

OVER AND OUT


Nääs 20/9


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0