090925

Fredag förmiddag var det ja. Frukosten har låtit vänta på sig så tror det får blir tidig middag istället...pommes låter väl som en god ide. Nyttig som man är.

Alla idrottare vet att för att lyckas behöver man äta rätt och träna väl. Detta gäller även för oss som rider förstås, för visst är ridning en sport! Genom att äta hälsosamt och hålla kroppen i trim så kan man uppnå bättre resultat, så är det bara. Man lägger ner så mkt tid på att toppa hästens form men kanske glömmer man av sig själv på vägen. Själv har jag lagt mig på latsidan i sommar . Lagar inte ofta riktig mat när jag går hemma och på jobbet äter jag det som finns. Träna utöver ridningen o promenader gör jag inte heller. Ändring måste det bli!
                                                                          Hur gör ni?

Självklart har den självutnämnda Olycksfågeln Fingal gjort det igen. Svullen vänster fram igår kväll. Har antagligen trampat sig på såret som börjat läka och fått ont. Går lindad nu och håller alla tummar att han återhämtar sig på momangen! Funderar allvarligt på att införskaffa ett par boots tills den lille lär sig var han har sina ben!

Nu blir det som sagt mat sedan en massa mockning. Efter det ska Zigge gymnastiseras lite på banan (vaccinerades i måndags så har vilat lite) o Fingal får vi se vad vi hittar på med beroende på hur benet ser ut.



OVER AND OUT




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0