Dagens Dos Av Fingal

Idag var vi en sväng nere i ridhuset. Han var oväntat duktig och bråkade nästan ingenting!
Idag försökte jag fokusera mer på att han skulle finna en egen balans i ett lugnare tempo. Körde en del tempoväxlingar så att han ändå var vaken men det var viktigare att han väntade än att han travade fram i övertempo. Var tvungen & lägga på ngn sorts musik också då mor min tycker att hon babblar för mkt^^ Hade ingen på datorn så hittade lite exempelmusik i någon mapp, funkade fint tills jag nu insåg att videons ljud fortfarande är med^^

Mor filmade inte så hemskt mkt så ni får inte se så mkt heller. Han kan inte riktigt det här med sidförande (mitt fel ofc.) men vi testade på ett par framdelsvändningar iaf. Sedan får ni se lite galopparbete, såg nu att det ser ut som att jag har lite väl långa tyglar här men det kändes bra då iaf. Det sista är från när vi travade av och försökte få honom att verkligen söka sig nedåt, något som vart lite klurigt innan.




Vad gjorde jag då med Ziggeman idag då? Jo, vi var ute och skrittade, travade o galopperade i ca 30 min. barbacka. Har glömskt nog lämnat sadeln hos Fingal det sista så det har blivit lite sisådär med Zigge. Skärpning^^

OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0