><



Dagen började som vanligt, kände mig som ett vandrande lik med en kuslig känsla i kroppen. Vad skulle gå fel denna dag? Men faktum är att det blev rätt bra tillslut. Började med att mor & jag åkte in med hösilage till Fingal & gjorde iordning där.

Red  sedan Ziggeman en sväng på ridbanan. Hade pelhamet på & jobbade mkt över galoppbommen som jag hade framme. Ett hett tips till alla, ha alltid iaf en bom framme & rid över den om så bara ett par gånger när ni är på banan. Små bommar sliter knappast och träna ögat är alltid bra! Spec. för lilla mig^^

Åkte sedan in till Fingal igen med Miko denna gång. Vi tränade lite ställande under gång med Peter som läser till instruktör. Han har oss som projektekipage under utbildningen. Miko var lite slö & ville helst dofta på Peters skor (tikägare..) & pipa men lite framåt gick det!

Efter att vi busat lite vid bäcken var det dags att samla tankarna och ta tag i Fingal. Hade ett upplägg klart i huvudet och ansträngde mig för att tänka goda tankar. Satte på musiken på mobilen + ett larm på 25 min och började med att arbeta en del i skritt för att sedan direkt gå över i galopparbetet. Ingen trav vilket innebär att vi tränade på galoppfattningar från skritt vilket vi inte gjort alls mkt tidigare, gick tillslut helt ok! Lite travarbete mot slutet och försökte hela passet att tänka på att inte ha så höga krav på honom eller bli stark i handen. Ett upplägg som funkade bra bevisligen då jag sitter här nu med lite hopp i hjärtat igen.

Puuh..långt det blev. Försöker korta ner och ta bort men ibland trummar fingarna bara på!
Imorgon är det en ruskigt lååång dag men lite uppdatering dyker nog upp under kvällen.

OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0