Härligt ute!!


Vaknade alldeles nyss (ja, det är berättigat att sova när man snorar som en valross) till ett underbart väder även denna dag! Skillnaden är att idag kommer även jag att få njuta av underverket. Iaf mer än föregående pissdagar.

Lite eldprov idag. Får fortfarande hjärtklappning av att lyfta ett finger o kallsvettas av att sitta vid datorn men har man dessa små djur så har man. Har inte hittat någon som vill rida Fingal ett par dgr heller. Jag Kan sitta på honom men Rida är en annan femma. Han var superfin förra veckan o efter ridförsöket iförrgår så känns det lite modfällande om det ska ta ett tag av svett,blod o tårar för att få tillbaka det bara för att man är en så dum sak som sjuk.

Red Zigge igår på ridbanan iaf. 25 min på pelhambettet. Travade 10 min. Galopperade 10 min, använde en galoppbom en del och mycket enkla byten. Travade av sedan för jag höll på att dö av andnöd o allt bara darrade. Hurra!

IDAG kära vänner Ska jag & Zigge jobba i Hagabacken. Vi ska klättra. Upp o ned ett antal gånger först i trav o sedan i galopp. Jag & Fingal Ska iaf rida ut en sväng och kanske trava lite på banan, får jag lust att kasta honom åt lejonen så lovar jag härmed att ta ett djupt andetag och jobba en stund i skritt istället. Det är inte hans fel att han inte har fått gå så mkt eller att hans ryttare för tillfället inte bara är okompetent utan också en säl.

Ikväll är det dessutom agilitykurs med Miko men det här ska gå. Jag är så jäkla trött på det här med sjukdom och jag vägrar dras med den mer! Känns inte som att jag blir frisk ändå.
Punkt.


//Vi vänder rumpan åt problemen!//


OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0