LinN Träning 31 mars

Här är det antingen full fart eller ingen fart. lite så känns det för tillfället. Igår var det jobb 10-19.30. Red o mockade här hemma på morgon och halv åtta började markarbetsträningen den här gången. Låter det som en krock? Oja. Spurtade från ica och bort till parkeringen, min snälla mor hade varit snäll o gjort iordning Fingal. Det var en sån där "i ur & skur"-träning idag. Det regnade på o mörknade på men ack en så bra träning för vår del! Eftersom vi var lite sena fick vi stanna kvar lite extra o rida.

Det var 2 bommar på volt som gällde samt en på långsidan. Mkt arbete med att få ihop honom och att han skulle vänta. Ibland kan det då kännas som att Ja han galopperar men Nej han går inte framåt men man får försöka rida fram det bakifrån och upp i handen istället, väcka den lilla motorn utan att det för den delen ska bli vingligt. Kan bara kännas så apsegt o motigt när någon av oss inte orkar^^  Jag känner att man får variera lite, eftersom han varit lite motig o bråkig så ibland får man rida fram så att han Bara tänker fram fram fram utan att tänka så mkt medan man ibland får fokusera mer på att finna mer balans och takt.

Vad gäller träningens syfte så gick det rent ut sagt riktigt bra, stora ord för att komma från mig! Vi kom lugnt och rätt in på bommarna förutom några få gånger när han inte riktigt hålla galoppen och när jag inte orkade sitta ihop!  Framsteg. Tycker dessutom om Linda som tränare vad jag upplevt de två gånger jag varit med här, hon är med och instruerar hela tiden och vill verkligen att man ska lyckas!

Men ja, vi var rätt genomblöta när vi traskade hemåt vid tjugo i nio.


//Även små busar kan var duktiga ibland! ..bilden ville inte rotera men jag tror det syns vad det är ändå!//


OVER AND OUT


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0