Lokal Tävling i Svenljunga

NU kommer filmerna samt rapporten från tävlingen i lördags. Har fått hjärtklappning av att sitta framför datorn någon längre stund innan men nu så! Ni vet redan att jag mådde mindre bra under dagen.

Har äntligen blivit bättre på att inte tappa allt självförtroende på framhoppningen/ridningen. Jag var på väg ett par gånger vilket bara leder till en massa dumheter. Suddar ut hästarna och ser bara ryttarnas silhuetter. Det betyder inte att jag inte har koll men jag försöker att inte se de andra, bara lägga märke till. För jag vet  ändå att det finns mkt fina hästar och jag vet att Zigge & jag inte hör till dem men vi har all rätt att vara med ändå:)
 

90 CM




Felfri runda. Kändes helt ok faktiskt. Inte fantastiskt men heller inte bedrövligt, det var en bra Ziggerunda helt enkelt. Skulle nog ställt igenom mer när jag hade möjlighet men allt som allt var det bra, inga helikopterhopp eller tveksamheter som vi haft så mkt av tidigare. Han blir spänd och rätt stark den lille och 21 år gammal får man vara med o ha kul lite på sina egna villkor^^
Kortade stiglädrena ett hål till nästa klass.


1 M



Den här rundan gick inte lika bra direkt. Jag tog världens dåligaste beslut när jag lät honom galoppera på mellan 3:an o 4:an istället för att sätta tillbaka honom ordentligt som alltid annars. Fick inte tillbaka honom i tid och att ta det på ett steg mindre är inte Z paradnummer så det blev en miss mellan oss och en vägran. Andra försöket var det inget problem. 10 fel sammanlagt, hurra.


OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0