Nice

Såhär såg det ut på väg till ridbanan idag.



X



Vi använde oss lite av en galoppbom och hoppade sedan några gånger på ett räcke med lite konor under. Red på pelhamet i början men tog bort deltat och körde bara på de stora ringarna så det blir som ett rakt vanligt bett. Funkade Inte särskilt bra. Han blev stark och svår att forma. Plockade på med delta igen och hoppade då räcket. Det har känts som att det varit för skarpt för honom innan då han lätt blivit framtung och nästan svår att uppmärksamma på hinder men idag var det en lite annan känsla. Jag satt och plockade upp honom så han gick med huvudet högre men jag hade ändå hjälp av bettet in mot hindret. Kunde sitta lätt i handen och göra väldigt små förhållningar innan. Så istället för att behöva göra mkt för att åstadkomma litet räckte det med lite för att åstadkomma mkt. Vet inte om jag vågar rida med det på söndag dock ifall det inte skulle funka så bra, det bästa vore nog att hitta ett lite mindre skarpt bett ändå. Är lite rådvill!

Hoppade fint gjorde han tillslut iaf. Det var lite obeslutsamhet från min sida i början så det blev lite småkassa distanser men tillslut fick vi till det och det kändes riktigt bra:)

OVER AND OUT

//Red Fingal runt skrittrundan också. Bråkade först vid bäcken, gick tillslut förbi o skötte sig ok resten. Bestämde mig för att trava lite uppe på en av ridbanorna vilket inte gick så bra. I ena varvet helt ok men i andra var det sladd, stånk & stön. Jag var väl inte världens underbaraste ryttare heller så ingen av oss var på så gott humör. Mindre lyckat men någonstans måste vi ju sätta fart igen.//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0