Riddagbok ~Z~

Fokus: Galopp & Styrka
Tid: ca 55 min

Idag var det fokus på galoppen & jag valde att plocka bort stigbyglarna under övningarna . Vi började med att trava fram och sysslade lite med öppna på volt & skänkelvikningar innan vi satte igång med dagens övningar.

Efter att ha låtit honom galoppera lite grann ute på spåret gick vi in på en stor volt och gjorde 4 små volter per varv. Lade sedan på att göra en avsaktning till skritt mellan varje volt, skritta några steg och fatta ny galopp innan vi gick in i nästa volt. Zigge hade lite svårt att hålla galoppen först men efter en liten stund så gick det väldigt bra, bara jag slutar titta på hans hals hela tiden. Ett av mina stora bekymmer här i livet, det gör det lite svårt att planera vägen^^


Lät honom skritta lite efter det & lekte sedan lite över galoppbommen som låg framme innan vi gick in på nästa övning som vi gjorde en lite kortare stund innan det var dags att trava av.  Vi arbetade med 5 S - 5 G - 5 S etc. Så fem steg i galopp och sedan fem steg i skritt osv.

Våra mått mätta gick det hyfsat bra!

OVER AND OUT

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0