Vacker?

Alla har vi diskuterat och debatterat kring hur media pressar oss att vara så smala & perfekta som möjligt. Banta hit & banta dit. Men vad anser man är vackert eller fult?

Blir jag genast skjuten av pinnen om jag påstår att det finns människor som visst är vackrare än andra?
Man har om & om igen fått höra att "Skönhet kommer inifrån". Något som jag definitivt håller med om. En persons personlighet kan ändra ett helt utseende genom ett uttryck av klädstil och attityd. Sedan finns det de som helt enkelt är födda förmånligt, visst finns det sådana. Sådana människor som man nästan får lite hicka av när man möter ute i verkligheten.

Hur gör man då med dem som inte har personligheten och stilen eller den där bedövande utstrålningen?
Hur gör man med sådana som mig som kan försöka hur mkt som helst men ändå inte tycker om sin spegelbild?
Vi finns vi också, det gör vi & kanske är det så att vi får söka efter varandra livet igenom.

OVER AND OUT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0