Cajsaträning ~W~

Igår red jag då för Cajsa med Wessel för första gången. Det var stoj på vägen dit men väl på banan så gick det bra. Där känns det som att ridningen går framåt och att han har blivit bra mkt mjukare, nu går han inte som en stel pinne halva passet utan är mer medgörlig från början.



Cajsa tyckte om honom och tyckte att jag gjorde ett bra jobb med honom vilket kändes jätteskönt att höra från henne, själv hade jag nämligen räknat med att få en hel del tillsägelser. Ofta när det inte går så som jag tänkt blir jag för ivrig och rider riktigt kasst, jag hatar att verkligen känna mig dålig och självförtroendet sjunker till under noll. Men kanske har jag lärt mig att sänka kraven, inte bara på hästen utan också på mig själv och därmed kunnat slappna av lite mer? Hursom så kändes det bra iaf. Han protesterade en del när det blev jobbigt och där höll Cajsa med oss. Det är bättre att lura honom till arbete än att tvinga igenom något och bråka. Vi fick hoppa lite grann mot slutet och där fick mor med när han bestämde sig för att hoppa ut från ridbanan. Det var ändå ett ganska milt tilltag men ni får iaf se lite hur han beter sig^^

 


//Det blev vääldigt dålig kvalite ser jag nu..men det går ju iaf urskilja en häst^^//


OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0