Cajsaträning

Idag red jag och Zigge en stund för Cajsa. Vi hade tur som slapp det mesta av regnet och åskan höll sig borta! Det märks att det var ett tag sedan vi hoppade då jag kan finna mig sj. med för många tankar som  "Det klarar inte vi" "Jag kan inte" när det har gått för långt emellan. Självförtroende ni vet.

Men idag kunde vi! Jag tabbade mig rätt rejält när vi red från oxern till räcket en gång. Det blev på ngt vis lite slängtrav och sen galopp mot oxern sen hann jag inte få ihop det så han nitade en gång och sedan gången efter det men sen var allt lugnt igen. Han kikade en del första gången på oxern också, på tävling kollar han nästan aldrig på ngt bara hemma^^ Bra så iof och inte tvärtom men sen hade jag nog kunnat gett honom än mer stöd fram.


Cajsa verkade iaf nöjd med honom & vi hoppade väl uppemot 1,10 mot slutet vilket jag sj. tyckte såg högre ut men det var det nog inte, bara jag och gamleman som inte är vana vid att häva oss över sånt där^^

Imorgon bitti är det Wessels tur att få en dust med mig för Cajsa. Det blev att han fick vila idag då tiden blev lite knapp men tror inte han klagar. Hade kunnat sticka ut en sväng nu men känner samtidigt att han kan behöva det. Han har ju gjort ngt varje dag sedan han kom hit. Men imorgon blir det dressyr så får det bli klättring på lördag kanske!





OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0