Latmaskarna nr 1.

Det är jag & Miko det! Eller ja..han blir en latmask när jag är det. Idag har vi inte gjort många knop, vädret har gjort sitt för att dämpa humöret och har inte haft ngn ork alls. Vi har dock varit ute på en liten promenix och tränade lite trick här ikväll iaf så hoppas att han inte tycker att matte är världens tråkigaste iaf, bara nästan!


Såg ett par trick på youtube innan som såg roliga ut som vi testade idag. Kommandot Upp kan han för att sätta framtassarna på min rygg så förde över det på att sätta framtassarna på mitt ena ben när han går emellan dem. Alltså att han stå mellan mina ben, jag lyfter in ett ben med foten mot det andra benet och han sätter framtassarna på den. Det fattade han direkt och verkade tycka att den var rolig, allt går med godis säg^^ Sedan provade vi att han skulle sitta i fotposition och sedan ställa sig upp med framtassarna på min utsträckta arm. Provade att göra detta på båda sidor och han fattade definitivt grejjen med var han ska sätta tassarna fast vi ställer oss lite snett mot varandra istället för bredvid. Meningen sen är att han ska kunna skifta sida  iaf ett par gånger på raken. Men en början har vi iaf!

Får se om vi inte kan visa det någon dag här nu, det är alltid roligt att kunna gå tillbaka och titta på sen! Här nedan är iaf ett litet extra klipp som vi fick med när vi tränade häromdagen. "Runt" är något han blivit bättre på, nu kan han göra fler än ett varv^^ Att buga har vi precis börjat med, faktum är att klippet är från första dagen vi testade det.

 





OVER AND OUT



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0