Miko visar

Miko & jag fick ett litet ryck igårkväll och tänkte visa er hur vi tränat ett par av de senaste tricken.



¤ Pallen

¤Svängom

¤ StepIn



1.
Det första han fick lära sig var att ställa sig med framtassarna på boken sen lade jag till ett kommando som fick bli "pallen". Tanken var väl att det skulle vara en liten pall o början till ett annat trick men utvecklade sig vidare till lite annat^^


2. Sedan började vi träna lite bakdelskontroll. Att han skulle kunna flytta sig runt som i en framdelsvändning ungefär kring boken. Började med att stå bredvid honom och röra mig mot honom, när han förstod vad det gick ut på så kunde jag bit för bit ställa sig mittemot och tillslut vandrade han runt framför mig. Lade på kommandot "Svängom" och plockade tillslut bort boken. Det sitter väl inte helt, tycker inte han får med sig bakdelen riktigt.


3.
"StepIn" var det tänkt att nästa trick skulle kallas men har blivit samma kommando som att gå "fot mellan mina ben" (= ), han ser skillnad på mina fötter vad som gäller tror jag men borde kanske inte ha samma där..Började här med hjälp av boken som han vet vad den är till. Ställde mina fötter på den och belönade rikligt när han rörde vid mina fötter med sina. Tillslut fattade han grejjen med att stå på dom och hade sedan inga problem med att hålla kvar dom där. Tänkte mig att han skulle bli lite osäker när det rörde sig men det har gått rätt fint.






Påpekar igen att det här är hur jag lärt in detta. Jag är en novis inom det här med hundträning och gör väl inte allt på det mest smidiga sätt men vill hela tiden förbättras och tar gärna emot tips och råd!




OVER AND OUT

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0