Riddagbok

Efter ungefär tio timmar på ICA så blev det lite knapert med tid och ork att rida båda ordentligt så fick med mor ut på en skrittur med dem båda. Ca 45-50 min ungefär. Wessel började trassla redan när jag satt upp men gav sig och trippade efter Zigge som lite fick vara bete idag^^

Började igen på samma ställe som sist. Guppade iväg och jag försökte sätta tygeln vid knäet så han inte kunde komma upp utan fick gå runt tills han lugnade sig. Gav sig gjorde han tillslut även om det kanske främst var Zigges förtjänst då mor och han gick vidare och lämnade puckot kvar efter sig. Sedan var det lugnt och fint tills han tyckte det var lite sisådär tråkigt att gå bakom Zigge på en stig. Laddade och fick lite väl bråttom när vi kom upp på vägen så studsade iväg lite, sa åt honom och då blev det bock. Touchade med spöet. Bock igen, han sköt upp kanske en 4-5 gånger innan han accepterade mina hjälper sen var det lugnt igen *suck* Får hoppas vi kommer över det här snart, det är ju inte toppenroligt direkt. Sedan får man se lite var gränsen går så han inte ger sig fan på att få av mig en dag utan pocka med honom och se vad som funkar bäst. Jag blir lite försiktig emellanåt, trilla av står väl inte på min att-göra-lista direkt men måste lita mer på att det jag tänker först är rätt och inte vänta, då hinner han före mig. Zigge skötte sig fint som vanligt. Ska blir intressant och se var det här slutar men är ändå glad att det är här hemma vi går igenom detta. Där vi kan planera utefter hur det går och känns och får lära känna honom ordentligt.







Imorgon ska vi gå den vägen igen, förbi och bort till Hagabacken och klättra lite. Ja, det ska vi^^


OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0