Riddagbok 17/8

 

Igår tyckte hästarna att jag kunde få jobba lite så det var en Anna som på spagettiben krööp ned till duschen efter^^ Som sagt..hur är det med kondisen?

 

Zigge

Ca 60 min.

Zigge fick sig en genomkörare på ridbanan, det var några dagar sedan. Mor red honom lite en dag annars har det mest vart kondisträning. Det kändes. Han var rätt spänd och stissig men slappnade av efter en stund. Det blev mkt arbete med galoppen idag för den kändes värst när vi började^^ Mkt styrkearbete med mkt avsaktningar och igångsättningar. Körde några varv var med först 6 galopp - 6 trav sen 4-4 3-3 och tillslut 2 galopp - 2 trav. Han skötte sig jättefint och jobbigt var det. Vi gjorde sen mkt små volter och avslutade med lite galoppombyten i en stor åtta. Efter det blev det lite skänkelvikningar innan vi travade av och skrittade ut en sväng.


Wessel

Wessel skötte sig förvånansvärt på vägen bort. Han bråkade inte på gårdsplanen, vred sig lite borta vid korsningen med räckte att jag "morrade" lite så gick han fram. Sen korvade han sig lite vid vägen ner till ridbanan men efter ett par snurr och hårda ord så knattade han sig ned sen var det så gott som inget bråk på hela passet. Han protesterade givetvis när man krävde lite mer och hoppade av ridbanan i galoppen en gång när jag försökte få igenom vänstersidan men var inte så svårövertalad som han kan vara^^  Låter ganska mkt kanske men jämfört med vad han kunde gjort så var det inget.

Det blev mkt arbete i galopp för honom också idag. Vi har inte gjort det så mkt innan utan mest fokuserat på att han ska kunna slappna av i traven. I vänster är han så sjukt stel. Han gungar väl på i ngn sorts form men ställa igenom hela denna stora kropp det var jobb det. Vi låg på en minivolt och dreeev och sen ut på stor och in igen. Efter ett tag så släppte det som tur var lite och han blev rätt trevlig i båda varven! Sedan oorkade jag inte mer..o inte han heller tror jag, svettigt!



OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0