Cajsaträning 18/8 ~W~

Igår red vi lektion för Cajsa. Det började med ngt dressyraktigt men vi avslutade med att hoppa lite:) Vi travhoppade ett par gånger sist och innan dess har vi tillsammans så gott som skenat över ett miniräcke så det skulle bli spännande o se om det var ngn skillnad nu när han är lite mer igång.


Han gick o försökte rycka tyglarna ur handen på mig ibland men lyssnade och var ganska enkel att räkna på. Eller ja, Cajsa tyckte han verkade jättenkel men nu är det ju jag som rider så avvaktar med det tills vi hoppat mer^^


Hon tyckte att det gått väldigt mkt framåt och att jag gör ett bra jobb, att vi är på väg åt rätt håll. Vilket känns otroligt skönt att höra då jag ofta tvivlar på vad jag sysslar med. Sen är det otroligt mkt jobb kvar, det är mkt som sitter i men nu kan vi iaf flytta lite åt sidorna utan att han flyger iväg. Sen kanske han inte direkt flyter lätt o smidigt o nog börjar han studsa emellanåt o är tung men inte alls som det har varit. Ser ut som en liten syrsa i hoppsadeln dessutom vilket Cajsa inte var sen med att påpeka, får nog slänga på den andra sadeln nästa gång så får vi se om den funkar bra på honom.










Film är på väg!


OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0