Film från Julklappshoppningen




2 väldigt lika rundor. Det är tre linjer och på alla tre på båda rundorna har vi 7 galoppsprång. Kanske hade det inte varit fel med 6 på första men det gick bra på 7 också. Runt kom vi:)

Han var inte alls tittig vilket var hur skönt som helst, rätt stark efter hindren men försökte tänka på de tips vi fått hittills. Ner direkt efter, håll om och rid sedan fram igen. Inte sitta och bromsa hela tiden, bad idea! För att vara första "tävlingen" & tredje gången vi hoppar så känns det här som en bra början iaf! Sen behöver "bromssträckan" blir kortare och det hela bli mer harmoniskt men med mer energi. Det gör heller inget om jag sj. får lite mer självförtroende och tuffar till mig lite. Nu efter kan jag sitta och gå igenom ritten i mitt huvud men inte komma över ett endaste hinder, vi kommer fel hela tiden och det är sååå högt. Samtidigt så kan jag tycka på filmen att det ser superpyttigt ut och vara nöjd. Jäkla hjärna!! Byte någon? Jag tror ändå att den här lilla hästen kommer skänka mig betydligt mer säkerhet och förtroende, det kommer bli bra! Mitt mål är att en dag tänka när jag kommer hem "En gång till, nu!!" istället för "aah..det gick ju bra, MEN..."

Hursom så kan inte ens min hjärna neka till att det känns bra nu, äntligen.




OVER AND OUT
kommentera mera;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0