AVATAR



I Tisdags var jag, Malin & Emma äntligen och tittade på Avatar, världens mest sedda film!
Har längtat ända sedan i december & nu var det dags!

Jag, som ni redan vet, fullkomligt älskar Sci fi så att se Avatar var definitivt en höjdpunkt.
Jag satt ofta lite stum och bara granskade alla detaljer och de häftiga scenerna. Jag kan inte greppa att man kan skapa något som ser så verkligt ut! Otroligt fascinerande och jag kan inte nog beskriva hur impad jag är.

Handlingen var av den mest klassiska sorten. Där fanns våran hjälte, den tvekande chefen, den helt igenom onda, de goda bundsförvaterna, drömtjejen och hennes "framtida man" samt de som dör i bakgrunden.

Där fanns kärlek, kampen mot allt ont och den klassiska repliken (på ett ungefär..);
"Det var mitt ursprungliga uppdrag...sedan förälskade jag mig i..."

Många har sagt att de tyckte att filmen var lite utdragen i mitten vilket jag kanske kan hålla med om men inte klaga på. Jag tyckte verkligen om att få utforska Pandora med Jake och se hur deras relation utvecklades, hur han gick från en rullstolsbunden soldat till att känna sig som en Na´vi med allt vad det innebär.

Zoe Saldana gör även en grym insats som Neytiri. Hennes röst står ut och det är en stark karaktär!

Trots den väldigt klassiska handligen och det övertydliga budskapet till världen så funkar det. Denna nya värld och fantastiska varelser tillsammans med det klassiska känns på något vis helt rätt.

Jag lämnade biografen med ett fånigt leende på läpparna och gick på jobbet dagen efter och drömde mig bort till en annan värld. Jag skulle inte ha något emot att leva i total harmoni med en overkligt vacker värld och med mina medvarelser, spec. inte med en egen Jake Sully^^ & är nu därmed lite deppig över att livet aldrig verkar kunna mäta sig med filmen.



HäftigtOverkligtLockande

OVER AND OUT



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0