Fingal

Ja, hur blir det då med den här snubben?


//vem? jag?!//

Longerade honom lite kort igår så han inte hann bli trött/tröttna på ngt vis men ändå fick röra på benen lite.
Satt upp och tänkte att kan vi skritta runt några varv så är dagen gjord. Han försökte börja bråka lite men hade spöet med idag. Han provade ett par gånger till sen gick det mkt bättre. Kortade tyglarna och kunde ha honom lite mer ställd och rida på volten samt byta varv utan att han försökte på sig några dumheter.

Provade lyckan och tänkte börja trava men det tyckte inte han. Lite mer tjafs men sen släppte det och han gjorde riktigt bra igångsättningar skritt-trav. Alltid något. Var för ovanlighetens skull klok nog att sluta medan det gick bra och kunde hoppa av rätt nöjd & glad med passet!

Hur som helst så ska han få åka till Henrik en vecka och få lite hjälp. Vill inte att vi ska börja på fel fot och bara för att det gick bra nu så glömmer jag inte hur han var sist och innan jul. Lite hjälp kan aldrig skada men det skulle inte förvåna mig om Henrik satt upp och undrade vad för problem det var jag hade?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0