TapperTräning

I onsdags var det dags för årets första TapperTräning (för vår del och förutom kick offen) Det var markarbetsinriktat och första gången jag tränade på nya bettet.

Hade ridit ut på det ett par gånger innan men det blir inte alls samma sak vilket jag märkte under passet. Det krävs lite övning att rida på för att det ska bli riktigt bra. Det är förresten ett gummiklätt pelhambett vi experimenterar med. Nog blev det skillnad alltid, han lyssnade faktiskt upp istället för att tjurrusa som han definitivt brukar göra över bomarbetet. Nu blir det istället att skapa lite mer tryck i honom samt vara väldigt lätt och ledig på hand för att få bästa effekt. Vet inte riktigt vad Henrik tyckte om det men han gav mkt tips och pikar på hur jag ska rida på det vilket jag väl får ta som ngt positivt. Om inte annat så kan man förstås alltid fråga!






OVER AND OUT


Kommentarer
Postat av: evelina

wow.. man kan verkligen inte tro att Z är 20 år.. han är bra het på vissa av hindrena..

men jag gillar Henriks små pikar..:P

2010-03-01 @ 15:04:58
Postat av: Julia - Ryttarliv

jisses det ser verkligen ut som du har stenkoll på honom! :D



förresten blir det ingen tävling i svenljunga för min del, vi kommer inte av gårdsplanen och Ita har inte sett skymten av ett hinder på över en månad :S

2010-03-02 @ 22:24:43
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/
Postat av: Anna

SV E: hha ja är det ngt han har så är det livsglädje:)



SV J: hha ja det blev en väldans skillnad iaf^^

Neej vad trist! Vi får rota fram en ny tävling och hålla tummarna för att snön töar fort som tusan nu, det är ju trots allt mars!!

2010-03-05 @ 23:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0