Halka?

Det värsta med vintern (förutom mörkret & kylan) är nog halkan. Nu är det ju inte halt hela vintern men när det väl är så är det inte roligt.

Jag tycker inte om att rida på vägarna vintertid vissa perioder även med broddar & sulor på^^ Jag sitter och spänner mig till och från vilket förstås ger sin verkan på hästen som jag även tänker mig spänner sig till en viss del också då den borde känna att underlaget är lite lurigt även om den finner mer stabilitet mha broddarna. Ordet "spänd" är väl inte ett ord man förespråkar inom hästvärlden vilket leder till den logiska slutsatsen att det är mindre klyftigt att försöka sig på att rida ordentligt på dessa vägar och ytor? 

När man hör någon som regelbundet tränar sina hästar på en yta där denne själv säger att hästarna hela tiden halkar så hemskt, hur smart känns det? Hästarna måste hela tiden spänna sig i onödan och riskera sträckningar och kanske tom. gå omkull. 

 In i skogen, ut på åkrarna^^ 





OVER AND OUT


Kommentarer
Postat av: Julia

ja det är livsfarligt :S

jag krumelurar runt på småstigar där det inte är isigt, o tjatar om att åka till ridhuset var och varannan dag. tur att vi har grymt bra däck så man vågar köra...

2010-01-22 @ 18:11:40
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/
Postat av: Anna

SV: samma här, förutom att här är det ingen ide att tjata. Jag vet ju att vi inte kommer ngnstans ändå^^



Förresten. Vf. ska du inte va med i gota i vår??

2010-01-22 @ 23:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0