Inför Gråbo

Puts och fej! Jag har nog aldrig varit så tidigt förberedd inför någon tävling tror jag. Allt är redan inpackat i bilen, Zigge är friserad och riden. Allt kvar nu är att han ska få sig ett rejält bad ikväll, han är inte nådigt smutsig.
Ridningen bestod av traditionell "dagen-innan-träning". Det blev ca 30 min på ridbanan med lite lätt gymnastik. Lite öppna och kontraställande, skänkelvikningar och ett kortare arbete i galopp med några byten. Bara så att han blir mjuk och igenomriden tills imorgon utan att bli trött på något vis. Gissar att alla har sitt sätt, hur gör du?

Nu blir det strax en tripp in till stan och rida Wessel för andra gången, överlever jag det (man kan gott undra vad han gör när förra tjejen hoppade av efter tio minuter och sa att den livsfarliga hästen kan man inte rida?! ><) så ska vi efter det handla till ikväll. Har prompt föreslagit tacos, det var för länge sedan vi hade det!

& sist men inte minst...Zigges bad. Det välbehövliga badet som det var sagt^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0