Riddagbok ~Z~

Är rätt sleten efter 9 h på ica men en liten kort rapport om dagens övriga bravader orkar jag förstås:)

Efter att Ziggeman har fått ta det lite piano några dagar men lite lugna uteritter och vila så var det åter igen dags att sparka igång den lille saten. Det blev ca 35 min på ridbanan. Lullade bara runt i trav först och sen i lätt sits och galopp varv på varv. Lite galoppfattningar och avbrott, några byten och sen lite mer trav innan vi skrittade en kortis och åter hemåt. MikoBus hängde på han också och roade sig med att leta upp överkörda sorkar!

Zigge skötte sig fint. Han känns lite stum i högervarv emellanåt vilket han ofta gör, han tar inte gärna stöd på ytter utan hänger för mkt på inner men han var ändå mjuk och följsam större delen av tiden. Jag kände själv att jag mest flaxade runt i sadeln och var skakig på handen så ska nog inte gå mer på själva känslan ><

OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0