Wessel

Var & red Mister Vessla härom veckan för tredje gången. Idag slapp vi djungelregnet (vilket det var sist..låt mig säga att det var han inte glad på!) och fick istället solsken! Lite blåst överlever man^^

Han var inte riden sen sist jag vart där, alltså en vecka tidigare. Hade varit där och longerat två dagar tidigare och Idah hade visst valt att göra detsamma dagen efter så det kändes lite spännande. Han var stel som satan och tjurig som bara den till en början. Han lullade på snällt till att börja med men när det började kännas jobbigt och trist hade vi en period av backande, skuttande och muttrande. Jag känner honom inte så väl än så vet inte riktigt var han drar sin gräns för bråk. Blir små stegringar stora när man klämmer åt honom? Blir skutten bocksprång? Så är lite försiktig men försöker ändå vara lite tuff och inge mig själv med självförtroende.

Han gav tillslut med sig och i slutet var han riktigt mjuk och fin. Vi travade mest på fyrkanten med lite volter och snett igenom. Bara så att han fick känna att det är trevligt och enkelt. Med lite regelbunden träning blir han säkert fin,  ungefär sisådär 50 kilo bort. Han är en rätt biffig typ och tanken på sitsen far ut genom fönstret och försökte bara rida fram fram. Tycker inte riktigt om hur det ser ut men ni får se det ändå^^  Han går fram men har inte riktigt någon framåtbjudning utan bara farten, han går gärna lite emot skänkeln och vill bestämma själv. Träning träning...en massa sådan! Jag måste bara vara förstående och noga med att inte rida så mkt med hand när han är så stel, jag blir gärna alldeles för ivrig tror jag och tycker nog själv att jag grejjar för mkt. Är nog lite bortskämd med Zigge & Fingal som trots allt är rätt så välridna på den punkten iaf.


Mor fiskade upp kameran tillslut så det blev lite filmat iaf. Här nedan en sekvens från ungefär mitten och en från slutet.



Får se nu om Idah är intresserad av att sätta ihop något sorts schema. Nästan sugen på att kidnappa honom och bara träna igång efter eget huvud, är inte van vid att behöva slå ihop mitt huvud med någon annan som kanske inte alls är inne på samma spår. Jag skulle nog börja med att skritta riktigt långa turer 3 ggr/veckan. Longera en gång och två kortare pass på banan med enkla grejjor. ...bara tankar, skulle vara kul att se vad det skulle ge för resultat. Men som sagt..det räcker inte att bara jag är motiverad för det. Längtar sjukligt efter en egen pålle att träna och tävla inför framtiden, det känns banne mig lite orättvist....spec. när jag vet att det inte lär hända inom snar framtid ><


Värst vad jag skriver....fingrarna har mkt att säga idag verkar det som, hoppas ni inte blött ögonen ur er! Om ni nu ens kommit så här långt förstås!

OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0