Dagen

Ledig idag! Dagen började bra och fick en hel del gjort..iaf gick det en hel del tid! Nu i eftermiddag blev tempot låångsamt och det blev inte så mkt gjort alls som det var tänkt, men måste det alltid det?

Fingal fick sig ett litet pass i förmiddags. Ca 40 min. ridning. I början kände jag bara för att helt ge upp allt men bestämde mig för att vara omåttligt positiv idag! Han motsatte sig tidvis och vi hade ett par duster men vi kom över det och i slutet travade o galopperade han på fint utan en känsla av motvilja. Hade framme en galoppbom som vi red över några gånger, i början blev det bara felfelfel men tillslut fick vi lite flyt minsann.
Provade även på ett par galoppombyten. Först gick det åt skogen och det blev ett par rusanden men samlade mig och sen fick vi till 3 st. superfina på raken!

Jag känner dock att jag väldigt lätt blir hård och lite stel i handen när han blir så stor o stark men vi jobbar på!
Fingal blir nog världens goaste häst när han är riktigt trött. Jag snurrade tyglarna och lät honom gå lös i ridhuset medan jag plockade bort bommarna. Han stod kvar där jag lämnade honom tills jag kom tillbaka^^



OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0