Tävling

Idag var det då dags för den ärade klubbhoppningen!

Red först Fingal i 70 cm. Bralltokig häst på framhoppningen som gärna testade och bråka med jämna mellanrum samt flög i luften lite hit o dit för hästarna runtomkring. Ledde till att jag red fram aningens för länge och hoppade lite för många språng. När han brallade iväg efter hinder eller tvärnitade o flög iväg för att det stod en häst där kände jag att jag mååste ta det igen...Man kan tycka att jag borde ha tänkt lite djupare men icke.
En lite småseg häst inne på banan då alltså, ångrar att jag inte red på lite tuffare ändå. Han blev skraj för funktionärerna innan trean så den rev vi, sen sista hindret som var väldigt smalt kom vi in på i trav och han lyfte inte på benen. Positivt dock att han inte var tittig på ngt utan hoppade snällt^^

Zigge startade jag 95 cm med först och efteranmälde sedan till 1 m. Ett pet i varje klass. Kiligt då det kändes ovanligt bra inne på banan! Första petet kom vi lite nära inpå ett räcke och i andra klassen vinglade vi till lite ett par språng innan, kändes ändå som att vi fick en bra avsprångspunkt men han drog med sig en bom ändå.
Lite otur men också kanske att han inte riktigt orkade, han är ju inte i toppform direkt, Lille gamleman:)

Filmer kommer! Fast då får ni lova att inte skratta ihjäl er när ni ser bebisrundan.

OVER AND OUT




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0