Agility UBK

Idag har jag inte haft för mig så mkt annat än först mocka, skritta ut, jobba en massa och sedan möta upp päronen som hade med sig Miko uppe på klubben. Det var dags för kursavslutning på agilityn vilket var dagens stora happening!

Miko var superduktig och vi fick lite filmat idag så imorgon (om ifall att jag inte orkar inatt..!) får ni se lite hur det ser ut när vi korvar oss omkring. Vi fick bla. gå en bana på 20 hinder som vi sedan skulle visa att vi kom ihåg (utan nummer). Med tanke på att det i hoppningen alltid har varit min stora skräck att glömma banan så kan man undra varför jag ger mig in i det här^^ Man får ingen banskiss och det är ca 20 hinder och man har 10 min på sig. Dessutom så går det galet fort och med en signalkänslig hund blir det lät fel om man behöver tänka till en extra gång!

Roligt var det iaf och hoppas verkligen att vi får plats på fortsättningskursen. Fram tills dess ska vi träna som små blå. Det är galet roligt! Ikväll så ska vi försöka mäta Miko också, så vi vet om han är Medium eller Large. Alla tror Large vilket betyder att vi skulle få tävla mot alla Duracell-Border Collies. Så ja, jag hoppas att han är medium.

OVER AND OUT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0